trapetsi-taiteilija

Savua. Ihmisten katseita. Hengitystä pidätetään. Joku toivoo salaa mielessään, että tippuisin. Olen ilmassa, kaukana allani on maa. Se odottaa minua. Toisin kuin  onnellisuus. Hengitän kiivaasti ja astelen pitkin huojuvaa narua. Minä rakastan tuota narua, vaikka kuolisin. Nyt saavun keskelle sitä. Lähtö ja loppu piste. Takaisin olisi yhtä pitkä matka kuin perille, mutta nöyryys on takana. Edessä on
 kuviteltu kunnia.

Muistan sanoneeni sylkeväni vastoinkäymisille ja nauravani kärsimykselle. Epätoivo heilauttaa trapetsia. Kohahdus kulkee yleisössä. Kädet puristuvat nyrkkiin. Entä jos se kuolee? Minä yritän keskittyä, mutta kuvat vilisevät silmieni edessä. Kuka olen. Suljen silmät. Feel silmät ummes. Otan sokean askeleen. Tunnen trapetsini. Trapetsi painaa jalkojani. Aiheuttaa kipua. Olenko sen yläpuolella vai alapuolella. Välähdykset jatkuvat. Sateet. Hengitys höyryää. Isä on opettanut että luovuttaminen ei ole vaihtoehto. Viimeiseen asti.  On kylmä. vesi valuu. Sydän sykkii. En luovuta vaan jatkan kovempaa. 

Olen taas trapetsilla. Avaan silmäni maailmalle. Maailma katsoo minua. Näen mitä olen tehnyt. Maailma on valmis antamaan anteeksi. Minä en. Hymyilen ylimielisesti. "jos faija sanot tätä luovuttamiseks ni haista paska" heittäydyn narulta kuolemaan. Kuulen huudot ja pelon niissä. Minä en pelkää. Sillä tiedän taas mikä on oikein.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Lenkkisauna

Joulu- Tammikuun irtonaiset/keskeneräiset lauseet, sanat, ja ajatukset

Philip Pullman, Vedenpaisumus, Lyran kirjat - Kirja-arvostelu