Runo kuolevaiselle

Minä autan sinua, minä autan sinua
niin kuin kätilö joka tuo vauvan maailmaan
kunhan vain seuraat minua unen pellavaan

Kuuletko sinä minua, kuuletko sinä minua
seuraa askeleitani hoivaan, hellään, siniseen
huomaan, älä pelkää

Näetkö sinä kaiken tämän, kaiken tämän
Rauhallisen utuisen hämärän, laakson niin
vihertävän, tähdistöissä juoksevan härän
- tunnetko juovuttavan onnen heräävän?

Minä autan sinua, laskeudu kanssani
Pimeään, sieltä vie kuutamosilta lehtoon vehreään,
maailmaan, joka meitä molempia kovasti
miellyttää

Kuuletko sinä kuinka me lapsina siellä nauretaan
niin hurjana juostaan, askeleistamme
into ja elämän kiihko huutaa

Näetkö sinä nyt jo miten me takaisin sinne
löydetään, ei tarvitse jäähyväisiä jättää, vain
juosta äidin syliin hellään

Korvaasi kuiskataan, ole kanssani siellä, ole
kanssani täällä, älä vielä utuiseen häviä
Tunnet kyyneleet lämpimät, ja minä ainoana
sinun näen loittonevana kävelevän

Viimeiset askeleesi sytyttävät tähtiä pimeään
Ei niitä nimetä, ne vain välähtävät, ennen kuin jo katoavat
Ja nyt siinä missä olit sinä, on vain satiininen tumma

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Lenkkisauna

Joulu- Tammikuun irtonaiset/keskeneräiset lauseet, sanat, ja ajatukset

Philip Pullman, Vedenpaisumus, Lyran kirjat - Kirja-arvostelu