kulkurit tekee kulkureita

En mäkää enne aina ollu lähtemäs. En pakenemas oven ollessa raollaan. Aamun ollessa hiljaisimmillaan. En mä ollu sellane. Mut kulkurit tekee kulkureita. Niin se menee. Menetys teki musta pelokkaan. En uskaltanut enää jäädä. Pelkäsin kaiken toistuvan. Ja niin mä aina lähdin. Juuri ajoissa. Ja vähän liia myöhään. Helpotusta tuntien siitä, että olin taas vapaa. Ja pahaa omatuntoo, siitä mitä olin jättäny taakse. Sillä lähteminen ei ollu koskaa helppoa. Sen verran voin sanoo. Mutta takaisin palaaminen se vasta vaikeaa ois ollut. Olisi pitänyt nöyrtyä. Palata omia askeliaan takaisin, häntä koipien välissä. Niin kuin moneen muuhunkin asiaan, siihenkään musta ei ollut. Lähdin aina. Mutten palannut. Vaikka kaipasinkin.

Ja sit vastaan tulit sä. Mikään ei tuntunut siltä kun ennen. Poika ei meinannu pysyy pöksyissään. Mut kokoajan kelasin. Mitä jos tää kaikki päättyy. Katoin sun untas. Sitä miten söpösti sä nukuit. Mietin satuttaisko se sua pahasti, jos lähtisin. Halusin olla sun vierellä kun heräisit. Halusin saada sulta aamun ensimmäisen hymyn. Nähdä miten auringon säteet maalaisivat kasvosi. Halusin sitä tosissani. Ja siks mä mietin pitkään. Katoin sua ovelta. Täysissä pukeissa. Katoin sun hiuksiis, jotka oli söpösti sekasin. Katoin peittoo, joka nous ja laski ku hengitit. Katoin sun huuliis ja melkein näin miten ilma kulki sun suuhun ja ulos. Ja haistoin sun tuoksus. Se oli kaunis niin kuin sä. Omalaatuinen ja herkkä tuoksu. Eikä sitä voinut sano tuoksuks. Se oli jotain niin huumavaa. Sun pitäis lähtee nyt. Sano ääni mun päässä. Sä et voi lähtee enää, ku se avaa silmänsä. Sitä sä et kestäs. Tavallaa mä oon rikottu. Niin rikottu, et rikon vaa muita.

Ja mä lähin nii varovaisesti, kun pystyin. Aamun ollessa hiljaisimmillaan. Kävelin kylmässä kosteassa ilmassa. Auringon noustessa. Viestejä tulisi paljon. Niitä tulisi paljon taas perään. Mut en mä vastais enää. Koska kaikkee rikottuu ei saa vaa enää korjatuks.



Kommentit

  1. Sun blogi on aivan älyttömän ihana ja koskettava! Sä löydät ihanan tavan tarkastella tätä maailmaa. Kiitos tästä :)
    oma blogini : https://elamanikilometrit.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentistasi! On aina ihana kuulla kehuja :) Valaa voimaa ja tuo päivään iloo. Käynpä tsekkaamassa sen sun blogis ;)

      Poista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Lenkkisauna

Joulu- Tammikuun irtonaiset/keskeneräiset lauseet, sanat, ja ajatukset

Philip Pullman, Vedenpaisumus, Lyran kirjat - Kirja-arvostelu